Stora Städar Dagen

Första Måndagen på länge som jag har fått sovit hela natten. Känns underbart, har varit så utvilad och haft sådan energi idag har fått så mycke gjort.började med att jag skulle torka upp en cola cola fläck jag hade på golvet vid min säng ... Men efter att jag hade torkat upp där fortsatte de bara med att jag dammtorka ,dammsög ,torka golvet och bytte säng kläder,sedan fortsattes det ut i köket, torkade av skåps luckorna ,bordet, golvet, diska mm, nu är de bara alla fönster och klädkammaren kvar men de får jag ta nästa gång jag får sedan här energi.



Såg en Mycke gammal film idag rätt okej och rolig Nionde kompaniet hette den handlar om

Några värnpliktiga som kommer på att de mot betalning kan byta en motor från en av försvarets nya bilar mot en släktings gamla, slitna motor som finns i en gammal Volvo Motorbytet upptäcks av ett befäl som kräver del i betalningen för att hålla tyst. Denna första delvis misslyckade affär blir upptakten till en allt stridare ström av stulna varor och svarta tjänster från regemente till den lilla orten. Allteftersom tjänsterna och varorna ökar behövs en organisation för förmedlingen av varor och då det på regementet finns åtta stycken kompanier bildar gruppen det Nionde kompaniet.

Kanske ingen film jag direkt rekomenderar men de va rätt så ku,l, de e ju många äldre som har sett den så jag e ju inte helt vilse om den skulle komma upp på tapeten någon gång om man säger så:)


Många har säkert märkt att jag inte har svarat på sms eller meddelanden på msn och så , detta beror ju då på att jag har dragit mig tillbaka in i  mitt egna lilla skal, mår inte så bra just nu har mycke i mitt lilla huvud som skulle behövas redas ut men de kommer massa nya problem hela tiden så de bara en enda äggröra där inne.. men så fort jag har fått ordning på detta lovar jag att vara lite mer social:)( ingen idé att fråga va det är som är problem för jag kan inte svara ,de är bara mycke just nu måste fixa själv kan inte få hjälp)



Ne om man skulle lägga sig och läsa dom sista sidorna på boken jag håller på att läsa nu...blir nog en tripp till bibban i morgon  får nog fixa ett låne kort eller något för nu har jag kommit in i en läsnings period kan läsa ut en bok på två dagar och ska jag hålla på så här kommer ju hela lönen gå åt för att köpa böcker . och de tror jag inte sambon går med på hehe



Over And Out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0