uppdatering

då va även denna dagen snart slut då...gott känns som att dagarna bara springer iväg.
har ju inte skrivit på några dar så jag tänkte uppdatera lite då...


fredag: daniel skulle besikta bilen runt tio, vi kom dit och han gick in för att skriva in att han hade kommit men de stod att dom inte kunde ta imot honom,han gick in för att prata med personalen och de visade sig att han hade betalat in försent så någon annan hade fått hans tid och dom hade ingen mer.så de va bara att åka hem igen men först blev de en tripp upp till svärmor..vi berättade va som hänt och hon tyckte att vi skulle kolla om de fanns någon tid på någon annan besiktning i närheten och visst gjode det de så de va bara att åka ut till möndal och vänta på att dom skulle ta imot oss..och när vi ändå va på den sidan stan fick jag även D att åka förbi mediamarkt så vi fick köpt en ny micro:) de va ju någon som råkade bränna sönder den förra när hon skulle poppa popcorn *inga namn nämnda men hon skriver i denna blogg*

lördag(alla hjärtans dag)

sov väl till 10 gick upp och gjorde morgonstöket sedan bar de av ner till källaren och storstädade den..vi har snackat om att göra de sedan förra sommaren men de har aldrig blivit av men nu äntligen fick vi tummen ur..dock på lite fel dag tycker nog många eftersom de va alla hjärtans dag men de e en dag jag aldrig firat. men iallafall efter att varit där nere i ca 4 timmar va de ddags att laga lite mat, med hjälp av svärmor i telefonen lyckades jag laga torsk i äggsås dock blev såsen lite väl stark men de gick att äta.
på kvällen va de meningen att jag skulle till polaren och festa men efter allt städande blv de en lungn hemma kväll med en räk macka och godis framför tidernas sämsta melodifestiva.

söndag
blev en riktig slappar dag gick från sängen till soffan och tillbaka några gånger till kylskåpet och några till toan sedan hände inte så mycke mer.

måndag
väcktes av att hemma telefonen ringde men de tog ett tag innan jag uppfattade att de ringde men när jag väl gjorde de hann personen i fråga lägga på men så ringde dom på mobilen istället och den hann jag ju svara på...visade sig att en i köket på skolan va sjuk så do ville att jag skulle komma upp och jobba så de va ju bara att hoppa ur sängen och göra sig i ordning för att sticka..jobbade till halv 4 kom hem och gick raka vägen ner i källaren och hämtade upp några stolar som vi inte ska ha kvar men som svärmor ska använda som vedpinnar till sin öppna spis så för att underlätta slog jag sönder dom och la dom i en plastpåse..sedan hände väl inte så mycke mer den dan somna tidigt.

tisdag
kom till jobbet trodde jag skulle skära grönsaker som vanligt så jag frågade vilka grönsaker vi skulle bjuda på idag men då fick jag till svar att jag nu inte ses som tim vikarie längre utan som vanlig vikarie så nu ska jag börja laga mat...så idag blev de jag som fick koka potatis och fisk som va på menyn inte så jätte svårt eftersom de sköter sig själv men för att vara första gågen jag ska ta hand om allt så va de lite pirrigt men de gick helt okej fick även vara ute i matsalen har ju iofs varit där innan men idag va de stresstigt och alla mat togslut samtidigt och det bara välde in barn hela tiden så de blev lite jobbigt önskade att jag kunde dela på mig men de va ändå kul att jag fick ansvaret och klarade de så bra ja gjorde...när de äntligen va dags att gå hem visade de sig att arbetskompisen skulle promenera hem och hon bor i björndammen så jag bestämde mig för att gå me för då blir de ju sällskap nästan hela vägen hem.på väg hem kommer jag ihåg att jag fick ett sms från halens om att mitt paket hade kommit till ica så jag gick ända bort till ica och hämtade de plus att jag handlade lite träffade syrran och hennes kompis som skulle me hem för att hämta och lämna filmer hon låna/t och nu sitter jag här och har ont i ryggen för att jag sitter så konstigt när jag skriver längtar till våran säng kommer så man kan sitta i den och skriva


nee nu ska jag in och dusha och sedan kolla på AA(andra avenyn) och äta popcorn : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0